Upea teos! Miten saan sen kotiini?

Netissä sijaitseva Taidelainaamo tekee taiteen hankkimisen helpommaksi kuin koskaan.

Pohjalaiseen taiteeseen tutustuminen onnistuu kännykällä, tabletilla tai tietokoneella.

Taidelainaamo Avaralla on myös kaksi fyysistä toimipistettä,

joissa voi tutustua esillä oleviin teoksiin sekä pyytää nähtäville itselle mieluisaa taidetta lainaamon nettisivulta,

Yhteistyökumppanit joiden tiloissa toimipisteet sijaitsevat:

Lapuan Kankurit Oy, Vanhan Paukun tie 1, 62100 Lapua

ja Kulttuuritalo Villa Väinölä, Väinöntie 4, 62900 Alajärvi.

Olemme lähempänä kuin arvaatkaan

Taidelainaamo Avara on Etelä-Pohjalainen

Lapuan Taiteilijaseuran ylläpitämä taidelainaamo.

Se tarjoaa jäseniensä ja pohjanmaata sydämessään kantavien taiteen tekijöiden taidetta ympäri suomen.

Pian nautit taiteesta kotisohvalla

Lainattava teoksen voit noutaa toimipisteistämme tai se postitetaan sinulle kotiin ripustusvalmiina ja sinä voit postipaketin saapuessa nostaa teoksen seinällesi.

TAIDELAINAAMO AVARAN TAUSTAA

Taidehankintaa matalalla kynnyksellä - IHMISELTÄ IHMISELLE!

Lapuan Taiteilijaseura ry on saanut Aisaparilta rahoituksen taidelainaamotoiminnan aloittamiseen. Hankkeessa Lapuan Taiteilijaseura ry kehittää alueen kuvataiteen välittäjäporrasta luomalla lainaamon digitaalisen käyttöliittymän internetiin sekä avaamalla avaamalla taidelainaamon kaksi fyysistä toimipistettä keväällä 2022.

Tavoitteena on: Alueen kaikki taiteilijat samasta paikassa!

Taidelainaamon tehtävä on kuvataiteen hankintakynnyksen madaltaminen ja näin taiteen positiivisen vaikutuksen leviäminen entistä helpommin koteihin, yrityksiin ja yhteisöjen tiloihin Aisaparin alueella. Tavoitteena on saada kaikki pohjalaistaiteilijat Avaran nettilainaamoon, luoden näin hyvää palvelua asiakkaille. Lainaamo mahdollistaa taiteen monipuolisen esittelyn vaihtuvammin ja nopeatempoisemmin kuin perinteinen galleriatila. Se on kuin taidemarketti, josta on helppo lainata/ostaa kuva- ja valokuvataidetta kohtuullista kuukausimaksua vastaan.

Kuvataiteen lainaamotoiminta on yleisesti maassamme lisännyt suosiotaan. Se syntyi 100 vuotta sitten Yhdysvalloissa ja tällä hetkellä Suomessa on jo verkosto taiteilijayhdistysten ylläpitämiä lainaamoja. Löydät ne helposti Suomen Kuvataidejärjestöjen Liiton (SKjL) sivuilta.

Lainaamotoiminta on voittoa tavoittelematonta.